Mechanika pojazdowa

Solidarność i Pamięć

Zwa¿ywszy na regulamin i robienie ¶mietnika w KILL HIM i innych dzia³ach ku temu nie przeznaczonych, wszelkie niejasno¶ci zwi±zane z tematem mechaniki (teraz akurat w grê wchodzi do³adowanie dynamiczne) chcia³bym poruszaæ w³a¶nie tutaj.

Do rzeczy...

Andrzej napisa³ odno¶nie swojej Mazdy:

tam jest wykorzystana zasada doladowania dynamicznego cos jakby power rura tylko ze seryjne im szybciej jade tym auto wiecej ma mocy bo tak samo ciagnie na trojce jak na piatce powietrze wpada prosto do filtra ale tobie nie bede przeciez tego wyjasnial hehe

wiêc ja odpisujê:

o mi wyja¶nij bo czego¶ tutaj nie rozumiem
Nie znam siê na Mazdach, ale w±tpie ¿eby takie rozwi±zanie by³o stosowane w samochodach.
Motocykle to inna bajka, tam jest tak jak mówisz (g³owny czynnik to prêdko¶c wpadaj±cych cz±steczek powietrza i nie mam zamiaru tego tematu rozwijaæ bo nie czuje sie w nim dobrze ), ale do³adowanie dynamiczne w samochodach, zw³aszcza starszej generacji dzia³a nieco inaczej. Mam na my¶li wp³yw d³ugo¶ci kana³ów dolotu i w g³ownej mierze wp³yw bezw³adno¶ci cz±steczek powietrza, a nie prêdko¶c ich wlotu..

Mo¿e i Mazda wprowadzi³a jakos swój patent którego np niemieccy konkurenci nie zastosowali, ja o nim nie wiem i mo¿e siê tutaj mylê i piszê farmazony. Masz Mazdê, interesujesz siê tym wiêc wyja¶nij mi t± kwestie proszê.
A dono¶nie "power rury", chodzi Cu o przewê¿kê na dolocie?
Jeszcze jedno... Jak mo¿esz to zamie¶æ tutaj foto jak wygl±da serce Mazdy. Mi³o by by³o, gdyby¶ zrobi³ dok³±dne zdjêcia ca³ego dolotu. Pozdr



A dono¶nie "power rury", chodzi Cu o zwê¿kê na dolocie?

Ja tylko wyja¶niê pojêcie "power rury" inaczej zwanej "kibel rury" czyli zwyk³ej rury dolotowej powietrza od sto¿ka do przepustnicy - ogólnie ¿adnej filozofii w tym niema.

Power rura

My¶la³em z to co¶ w stylu zwê¿ki venturiego, modyfikuj±cej warto¶ci ci¶nienia.
Czyli ta power kibel rura ma na celu redukcjê turbulentnego przep³ywu powietrza
i zrobienie go w pe³ni laminarnym?
Jedna ma b³yszczeæ i powodowaæ ³a³ po podniesieniu maski a inna poza walorami estetycznymi stara siê doprowadziæ jak najzimniejsze powietrze do kolektora ss±cego. Wszystko zale¿y od ceny i czego oczekuje osoba montuj±ca tak± rurê.


Wiêc temperatura...
Je¶li to zwyk³y kawa³ek nieizolowanej rurki to narobi jesczze gorzej, bo jakby nie patrzeæ pod mask± kilka stopni jest.
My¶le ¿e laminarno¶æ przep³ywu to te¿ jej walor. Jest pewnie od ¶roda wypolerowana...

zyzo ile bierzesz za godzinê korepetycji?
Jak mogê pomóc to robiê to charytatywnie ... na razie
Trzeba mieæ na uwadze, ¿e sama byle jaka rura nic nie da. Tak jak napisa³e¶ Luqua
pod mask± jest kilka stopni i warto zadbaæ o to aby powietrze które idzie t± rur± tak¿e nie zosta³o ogrzane.Ale to ju¿ prof. Zyzo wyg³osi na seminarium
moim zdaniem powietrze w rurze nie nagrzeje sie tak predko jak predko zostanie wchoniete przez prezepustnice wiec nagrzanie rury raczej tu nie ma znaczenia... ale moge sie mylic... w wielu tuningowanych autach w wyscigach napewno by o tym pomysleli a jednak te rury nie sa obwijane bandarzem. rura jest od srodka polerowana i g³adka nie jak gumowa nie ma zadnych dolkow wypustek wkleslosci i innych pierdol wiec powietrze gladko przez nia sobie leci... co do odizolowania od temperatury to napewno stozek trzeba obudowac bo to on ciagnie powietrze a nie sama rura... obecnie czekam na kawalki blachy zeby to ladnie u mnie ogarnac
Chomik jak wiesz na Allegro roi siê od jakiej¶ chiñskiej tandety i czyta³em na wielu forach co ludzie potem wypisuj±. Jak to jeden z nich okre¶li³ mo¿na j± spokojnie zamontowaæ w kiblu bo mimo, ¿e wygl±da to tam jest jej miejsce. Nie wiem jak jest naprawdê ale z tego co ludzie pisz± wnioskujê, ¿e czasami ma to jednak wp³yw. A co do obudowy sto¿ka to ju¿ inna bajka i tak jak i Ty planujesz zabudowaæ aby nie by³o dostêpu do ciep³ego powietrza to tylko du¿y plus. Jak to kiedy¶ Patryk po zabudowie u siebie stwierdzi³, ¿e jest radykalna ró¿nica wiêc i Ty bêdziesz na pewno mile zaskoczony!!!
moim zdaniem po zalozeniu power rury i stozka odczulem znacza roznice w jezdzie... a przy zabudowie przy odpowiednim zamontowaniu tego wszystkiego napewno bedzie jeszcze lepiej... ja osobiscie kademu polecam stozek do auta czy to sportowe czy nie... w sumie ostatnio na tvn turbo widzialem nowa bete 3 w sedanie i miala wlasnie stozkowy filtr powietrza seryjnie...
Co¶ co mi siê podoba w sto¿ku (w przypadku Hond i V-tec'a) to ryk dobiegaj±cy spod maski. Zakocha³em siê w tej melodii

Osobi¶cie do siebie nie pcha³bym sto¿ka gdy¿ nie jest to wed³ug mnie auto do tego rodzaju sprzêtu ale wk³adkê K&N jak najbardziej!!!
Materia³y z jakich jest zrobiona ta rura te¿ maj± znaczenie! Te najtañsze chinole tak naprawdê tylko i wy³±cznie wygl±daj± a nadrabia sam sto¿ek poniewa¿ przepuszcza on du¿o wiêcej powietrza ni¿ normalny filtr. Co do samej rury zobaczcie zdjêcie w moim pierwszym po¶cie - widaæ, ¿e rura któr± p³ynie powietrze jest dodatkowo odizolowana drug± "warstw±" aby nie ³apaæ temperatury (aem v2 - czyli ju¿ wy¿sza pó³ka). Swoj± drog± by³o przeprowadzanych wiele testów przez amerykanów co do dzia³ania sto¿ków i dolotów w Hondach i wyniki by³y bardzo ciekawe. Tanie doloty short ram by³y du¿o gorsze od fabrycznego (ucina³y oko³o 5-6km czasem i wiêcej) przewagê dopiero mia³y CAI.

Tutaj porównanie w Preludzie EDM fabrycznie 185KM

1) AEM V2
2) stock - czyli fabryka
3) type S - wersja z wiêksz± rur± dolotow± z Preludy Type S (220KM)
4) short ram

Stock vs AEM V2



stock vs Type S



short ram vs stock



short ram vs AEM V2



short ram vs TypeS


:PIWO: ZA TO
Luqua niestety wczoraj juz mnie nie bylo na forum ale postaram sie wyjasnic mniej wiecej jak to u mnie wyglada.
Otoz w mojej mazdzie polozenie filtra powietrza jest w dosc nietypowym miejscu mniej wiecej przytulony do oslony rozrzadu. jego montaz wyglada w podobie jak montaz magnetyzera przeplywowego.tuz za grillem jest chwytak powietrza (usmiechniety plastus) nastepnie zmienia swoj ksztalt w zwykla rure i wchodzi do puszki w ktorej jest filtr, z kolei z tej puszki wychodzi rura prosto do kolektora ot caly montaz.A filozofia dzialania tez jest banalna pewnie juz to sobie wyobrazasz.Jedziesz szybko ok 100- 120 to tego powietrza wpada tam dosc duzo i z duza predkoscia i napewno jakies cisnienie minimalne tam ma.a zasade dzialania silnika znasz i wiesz ze im wiecej powietrza tym wiecej paliwka spalisz i wiecej usmiechu masz na buzi Z kolei gdy jedziesz wolno nic sie tam nie dzieje.nie wiem jak to sie przeklada liczbowo na moc na mazda speed nie moglem nic znalezc.Zastanawia mnie tylko gdyby usunac na chwile filtr bo pewnie blokuje przeplyw powietrza

moim zdaniem po zalozeniu power rury i stozka odczulem znacza roznice w jezdzie... a przy zabudowie przy odpowiednim zamontowaniu tego wszystkiego napewno bedzie jeszcze lepiej... ja osobiscie kademu polecam stozek do auta czy to sportowe czy nie... w sumie ostatnio na tvn turbo widzialem nowa bete 3 w sedanie i miala wlasnie stozkowy filtr powietrza seryjnie...

Nic dodaæ nic uj±æ

luqua nie do konca czaje co napisales znasz mnie nie od dzis wiesz ze za duzo dzezu kiedys bylo heheh ale wydaje mi sie ze jednak jest to bardzo podobne rozwiazanie jak w motocyklach. prosty przyklad. dzis sprawdzalem czasy przyspieszania i takie inne historie i odkrylem ciekawa rzecz. gdy jadac ok 150km/h wrzocam na luz silnik trzyma obroty rzedu 1.5tys obr./min (wysoko)im predkosc maleje tym predkosc obrotowa silnikas rowniez.jadac ok 80 wszystko wraca do normy obroty w granicasch 800-900 wiec wydaje mi sie ze jednak to rozwiazanie bardzo dobrze spelnia swoje zadanie
niesadze... ale niech wypowie sie ktos kompetentny dziwne ze silnik na luzie od powietrza ma wieksze obroty... no ale moze sie nie znam
no n ie weim chomik ja do konca tez sie na tym nie znam. ale obroty od powietrza rosna to wiem napewno wez sprezarke do malowania zdejmij filtr i dmuchnij w dolot (usczelniajac przy tym np szmatka pistolet) efekt murowany probowalismy kiedys w polonezie i dzialalo
no nie wiem nie chce mi sie wierzyc ale ok wypowie sie ktos bardziej ogarniety to wtedy ok :P
przynajmnie dzialalo w polonezie na gazniku jak to sie ma do wtrysku to nie wiem ale skoro gdy recznie uchylesz przepustnice to obroty rosna bo dostaje silnik tlenu. KARol wez tu madre slowo daj
Panowie nie zapominajcie o silniczku krokowym który w ka¿dym samochodzie przy wiekszych predkosciach ustawia wyzsze obroty silnika po to by lepiej dzia³a³y hamulce
nigdy recznie nie uchylalem przepustnicy :P bo po co ma wciagac syf:P
a tutaj to ciebie juz nie czaje co za roznica jak recznie czy noga uchylisz przepustnice?? palcedm ciagniesz za uchwyt a noga linka ciagnie ten sam uchwyt
a no to pisz zrozumiale :P bo ja zrozumialem ze sciagneles rure od filtra i tam palca wsadzales w klapke:P to nie dziwne ze obroty wzrastaja bo silnik krecisz... wiec glupio napisales :P

[ Dodano: 2009-12-06, 22:02 ]
gdy uchylasz przepustnice to silnik dostaje powietrza potem dopiero paliwo wiec...
w silnikach np dwusuwowych gdy zwiekszasz dawke tlenu wtedy jest wieksze ssanie paliwa podonie jak w naszych autach bez tlenu nie spalisz paliwa
ale nie samym powietrzem odchylajac przepustnice haha
a czym?? zwieksz w inny sposob obroty silnika bez powietrza..
ty ale tu chyba chodzi o to ze ci samochod wskakuje na wieksze obroty jadac 150 na godzine na luzie... i ze obrotty ci sie zwiekszaja zekomo tylko dziek powietrzu stojac i regulujac przepustnice reka :P bo tak napisales i tylko o to mi chodzi ze zie to napisalas:P
andrzej, musia³bym obczaiæ co ty tam masz pod mask± ale z tego co napisa³e¶ to wydaje mi siê ¿e to zwyk³y uk³ad dolotowy auta, chyba ¿e moja wyobra¼nia juz ¶pi. Co do tych obrotów przy du¿ych prêdko¶cich to tak jak pisa³ buhaaq, w motocyklach jest to do³adowanie i przy 200 odpu¶cisz gaz to i tak spadn± na 1000obr.
Przyje¼ to zbadamy to twoje do³adowanie.
Nigdy nie s³ysza³em ¿eby przy prêdko¶ci 150km/h kto¶ wrzuca³ na luz i nie wiem po co to dr±¿yæ. Moim zdaniem obroty powinny spa¶æ do takich jakie mamy normalnie na biegi ja³owym.
http://www.otomoto.pl/ind...how&id=C3222836
Trzeba drazyc ten temat bo Andrzej ma problem przecie¿
nie wiem czy to wszystko do mnie poprawnie dotar³o co powypisywali¶cie ale siê wypowiem

1
mia³em kiedy¶ furê na ga¼niku i jak jej dmuchniesz nawet w ga¼nik bez podania dodatkowego paliw to straci obroty na bank

2
z tego co mi wiadomo o silnikach mazdy z tamtej epoki na przyk³adzie mazdy MX3 to uk³ad dolotowy jest zwyk³ym uk³adem dolotowym jedynie za puszk± filtru powietrza znajdujê siê ,¿e to tak nie po fachowemu okre¶lê naro¶l czyli kawa³ek kolektora skierowanego do do³u który jest na koñcu za¶lepiony,
takie co¶ nosi nazwê chyba uk³ad dolotowy o zmiennej pojemno¶ci

3
a do³adowanie dynamiczne w silnikach wolnoss±cych opiera siê na kolektorze w kszta³cie (baranich rogów) mi siê wydaje ¿e o to chodzi - powietrze nabiera prêdko¶ci po ³uku.
takie rozwi±zania mo¿na ³±czyæ z uk³adem dolotowym o zmiennej pojemno¶ci



1
mia³em kiedy¶ furê na ga¼niku i jak jej dmuchniesz nawet w ga¼nik bez podania dodatkowego paliw to straci obroty na bank


Zgadza siê. To zwyk³y efekt nieszczelnego uk³adu dolotowego czyli lewuchy


a do³adowanie dynamiczne w silnikach wolnoss±cych opiera siê na kolektorze w kszta³cie (baranich rogów) mi siê wydaje ¿e o to chodzi - powietrze nabiera prêdko¶ci po ³uku.
nigdy sie nie zag³êbia³em w ten temat w autach ale je¶li chodzi o motocykl jest to rozwi±zane na takiej zasadzie ¿e do filtra powietrza s± doprowadzane dwa lub jeden du¿y otwór dolotowy wiêkszy ni¿ w motocyklu w którym tego nie ma i tamtêdy pod wp³ywem pêdu powietrze ³aduje z wiêkszym ci¶nieniem ni¿ normalnie, ale tu wszystko opiera sie na aerodynamice motocykla. A to ¿e masz lejek do tego rure i potem puszke filtra to jest najnormalniejszy w ¶wiecie dolot.
A tak P.S andrzej przyjed¼ do mnie bo mam p³yte dla Ciebie??
pedze zaraz bede
Luqua widzê, ¿e od tego pisania pracy do szko³y trochê Ci siê rozpisuje na forum

Sorki za OT
hehe
Gdybym mogl wybraæ bardziej mechaniczny temat to bym sie tak na forum nie udziela³
A tak durny temat o jakiej¶ zakichanej przyczepce i wszystkie przemy¶lenia lokujê w tym i innych tematach
by³y a byly jakies inne turbinki do malca oprócz kowalskiego? ja juz tlumika nie mam dolot poprawilem i slif wylotu mam xd ja slyszalem ze ta turninka paliwo bardziej rozprasza gaznik jest wy¿ej i paliwo lepiej odparowuje . mozna tez podwy¿szyæ gaznik za pomoc± podk³adek ale wtedy rozpraszania niebedzie. co daje dolot cieplego powietrza do gaznika ? miejsze spalanie i troche lepsze osiagi? co by bylo gdyby powietrze bylo gorace a nie cieple osiagi byly by gorsze?
powietrze dolatuj±ce do silnika musi byæ jak najzimniejsze, ciep³e powietrze jest gêstrze a co za tym idzie osi±gi sie pogarszaj±... nie chce mi siê rozpisywaæ tutaj teorii

powietrze dolatuj±ce do silnika musi byæ jak najzimniejsze, ciep³e powietrze jest gêstrze a co za tym idzie osi±gi sie pogarszaj±... nie chce mi siê rozpisywaæ tutaj teorii

masz racje j

a od siebie dodam ,¿e zimniejsze powietrze na mniejsz± objêto¶æ

ale ja bym siê nie bawi³ w ¿adne wiatraczki tylko na allegro kupi³ g³owice dobrze zd³uban± ga¼nik podnius³ na maxa w górê i dyszê w nim wymieni³
koleszka ma tak w bobie zrobione co ¶miga z nami w ró¿nych zawodach
a i podstawka pod ga¼nik nie mo¿e byæ z metalu po to ¿eby silnik nie nagrzewa³ ga¼nika

linki do g³owic

http://www.allegro.pl/ite...tuning_kjs.html

http://www.allegro.pl/ite..._1975r_bcm.html
no ja o tuningu troche czytalem . to tylko narazie tak sie bawie aby na polu lepiej szedl na wakacje mocniejszy silnik w niego wstawiam
b]Woszczyn[/b], je¶li sie tylko bawisz to ok. Takie mody ucz± i ja to popieram. Widze te¿, ze jest tutaj abitniejszy plan dotycz±cy jednostki napedowej co mnie osobi¶cie cieszy
Ale przechodz±c do turbinki kowalskiego...
Widzisz. Dolot malucha to taka ¶miszna konstrukcja, któr± ciê¿ko zakwalifikowaæ jako wolnoss±c±. Jednak nie sprê¿a powietrza na tyle, by mozna bylo to zakwalifikowaæ jako motór uturbiony. Dlatego wymy¶lono trakie cu¶ jak ta ca³a turbina kowalskiego.
Moze i dzieki niej lepiej miesza sie paliwo z powietrzem, ale ogólnie chodzi o tzw podkrêcenie i jednoczesne zmniejszenie chaotycznego przep³ywu cz±steczek powietrza.
Jest to dobre, ale z uwagi na to, ze ci¶nienie do³adowanie jest ma³e, przy wy¿szej prêdko¶ci obrotowej odczuwalny jest opór stawiany przez ten wentylatorek (on siê nie krêci). Na niskich obrotach jest przez to lepiej, ale na wyzszych jest gorzej ni¿ w serii. Ludze to montuj±, bo z regu³y nie cisn± 650tki do wysokch obrótów, bo jego dzwiêk staje sie nie do zniesienia i jest niewspó³mierny do przyrostu mocy i momentu.
Podobno dziêki takiej turbince spaliny maj± mniej toksyczny sklad ale mi sie wydaje ze sprawa ekologii Ci wisi. Kwestia osi±gów jest ju¿ bardziej dyskusyjna. U jednych podobno jest nawet odczuwalny wzrost mocy (dla mnie to brednie), inni po takim modzie nie mog± odpaliæ swojego gibona (dla mnie calkiem realne).
Mozesz sie z tym pobawiæ, nic Ci nie zaszkodzi i sam sprawdzisz w praktyce jak to jest.
Sugestia z mojej strony.
Jesli ju¿ szalejesz z tuningiem przy tym padle (sorry ze tak mowie, ale dla mnie silnik z kaszla to pad³o) i chcesz na prawde odczuæ jakie¶ zmiany to za³ó¿ sobie odel¿one ko³o zamachowe. Mozna kupiæ, ja sam swoje wytacza³em i zrobi³em kilka symetrycznych otworów wiert³em 12stk±. Musze przyznaæ, ze nie wa¿y³em ko³a przed i po modzie, ale tak na rêkê by³o sporo l¿ejsze.
Ka¿da górka to gwa³towny spadek ci±gu, ale przyspieszenie by³o wyra¼nie lepsze.
Co do temperatury zasysanego powietrza, to moi poprzednicy po krótce wypowiedzieli sie w temacie i ja sie oczywi¶cie z tym zgadzam.
Je¶li chcesz sie bawiæ z t± kwesti±, proponujê spasowaæ dobr± rurê ( tak± jak± odprowadzany jest dym z jakiego¶ ma³ego piecuka - kubusia), porz±dnie j± zaizoluj, zeby nie ³apa³a powietrza od silnika tylko z tego bocznego wlotu po lewej stronie i minimaln± ró¿nicê te¿ powiniene¶ odczuæ.
Powiem Ci szczerze, ze jak robi³em silniczek do swojego kaszlo mobila to te¿ my¶la³em nad turbn± Kowalskiego i wiêkszymi modami, ale jako¶ mi sie nie chcia³o, tylko wstawi³em l¿ejsze ko³o zamachowe, kupi³em now± rurê doprowadzaj±c± powietrze i praktycznie tyle.

Posk³ada³em silnik na nowych pier¶cieniach, panewkach, za³o¿y³em prawie nowy wa³ek rozrz±du + rozrz±d, szlif g³owicy by³ jeszcze, ga¿nika w ogóle nie dotyka³em.
Poni¿ej fotki moich wypocin
zobaczymy co to bedzie. narazie szlif wylotu zrobiony sprzeglo, lozyska podociskane. dolot poprawiony i tlumik przelotowy sie robi
Jak bedziesz to sk³ada³, zapodawaj focisze, z chêci± zlookam jak to wszystko wygl±da
No to luqa chciales i masz to dopiero przymiarka
pytanie mam panowie i panie

gdzie w naszym regionie mozna oddac g³owice do regeneracji i delikatnych modów - li¼niecie p³aszczyzny, wstawienie wiêkszych zaworów dolotowych. polerka kana³ów na lustro no i standardowe rzeczy takie jak uszczelniacze i inne sprawy
Mo¿e Szel±¿ek na Hrubieszowskiej sie z tym pobawi ale nie wiem...
bawi bawi ja oddawa³em do niego, 40-50z³ za planowanie i 15z³ za zawór plus uszczelniacze.

Woszczynwie¶ tañczy i ¶piewa... z dnia na dzieñ twoje pomys³y mnie zaskakuj± coraz bardziej...ten t³umik naprawde zostaje??
w koncu moj maluch zyska miano wiejskiego tuningu tak jak calibra czy golf hee tak tak zostaje lecz ma byc wy¿ej i ma byc widac tylko koncowke wydechowa
No to w takim razie jak zostaje to twoje auto dostaje miano najbardziej zwie¶niaczonego samochodu na forum. bez urazy ale ¿eby takie co¶ zrobiæ w samochodzie a tym bardziej w maluchu to trzeba mieæ konkretnie naj#b@n# w bani... ¿al.pl

mo¿e taki bodykit??? http://images.google.pl/i...t%3D18%26um%3D1

i jeszcze taki ¿arcik na koniec:
owiewka z jelcza spoiler z tektury daleko Ci jeszcze do wypasionej fury

No to w takim razie jak zostaje to twoje auto dostaje miano najbardziej zwie¶niaczonego samochodu na forum. bez urazy ale ¿eby takie co¶ zrobiæ w samochodzie a tym bardziej w maluchu to trzeba mieæ konkretnie naj#b@n# w bani... ¿al.pl

to samo przysz³o mi na mysl, ale ju¿ nie chcia³em mu dowalaæ
tutaj masz ma³± podpowied¼
http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic1263759.html
http://www.allegro.pl/ite..._st_maluch.html
Ten wydech to od jakiego¶ tira czy ciezarowki heheheh kozak.....obciazy tak ty³ ze przód pojdzie w góre

to samo przysz³o mi na mysl, ale ju¿ nie chcia³em mu dowalaæ to nie ma co siê pie¶ciæ mo¿e uda siê jeszcze ch³opaka na dobr± drogê naprowadziæ.

T³umik z tira dalej w to nie wierze
wydech to masz konkretny
Kwestia dobory wydechu to kwestia prywatna, jednemu sie podoba, drugiemu nie, trzeciego to wali.
Z mojej strony dodam, ze jesli chce sie posiadac ciekawy wydech do kszala i nie tylko, mozna sie pobawic z wydechem przyprogowym, wydechem bocznym ale karoseryjnym odpowiednio rozmieszczonym, zeby nie "zaczadzi³" lakieru... Co¶ dyskretnego ale ze smakiem.
Za taki wydech jak ma Woszczyn pierwsza kontrola drogowa przy kiepskim dniu policjanta jest rownoznaczna jest z zatrzymaniem dowodu rejestracyjnego.
Ale tak bardziej powa¿nie. Woszczyn jak sie maluje temat swapu?
to tak wy macie mugeny itp i mi to sie nie podoba a ten z tira akurat tak xd hee. na lepsze tlumiki trzeba miec wiecej w portfelu,kolego co wyslales mi link na elektrode to ja na tym forum siedze i wiem to i owo o tuningu silnika czy tez budy fiata126p.a ten tlumik to tylko do wakacji bo po wakacjach lub na ,swapujemy cos innego i tego tlumika juz nie bedzi. bostertd swietny zarcik. luqua co to za silnik itp.. podaj partametry . widze ktos tu obraza chlopakow z omegi i civica
Woszczyn, tak naprawde to nie by³ ¿art tylko tak uwa¿am i tu nie chodzi o fundusze tylko o troche wyobra¼ni, ¿eby ten t³umik mia³ jaki¶ pozytywny wp³yw na osi±gi auta, nie masz kasy to sobie rure wspawaj a nie wiadro o ¶rednicy 15cm i proszê ciê nie kompromituj siê i nie porównuj tego wiejskiego tuningu do mugena
masz racje.ale ja jestem taki ze cobys nie gadal ten tlumik i tak tam bedzie az sie znudzi i wtedy dopiero cos wstawie co wam sie bedzei bardziej podobac:P
a z tym mugenem to zbita. narazie ten tlumik bedie siedzial i ch..:P
A ja siê tylko zapytam czy kto¶ tu w ogóle widzia³ jak wygl±da prawdziwy Mugen? Bo tak siê sk³ada, ¿e te t³umiki sprzedawane na allegro nie maj± nic wspólnego z Mugenem.

A co do t³umika z tira - szczerze jestem ciekaw efektu koñcowego, bo na zdjêciu wygl±da jakby wystawa³ pó³ metra za samochodem.
Ten Kaszel ze zdjecia to 1.1 TB 120KM ale co to dokladnie jest i jakie ma inne parametry, tego nie pamietam. Focisz jest z dysku wiec nawet linki nie podam.
Pobuszuj po necie wpisujac w googlach maluch swap i gdzies na niego natrafisz Pamietam ze byl przez wlasciciela szczegolowo opisany. Fajny szerszeñ

nom tak . mysle jeszcze o obcieciu koncowki wydechu i przyspawania zwyklej rury i wywaleniu tej. Luqua o swapach silnikow do malca duzo czytalem ale tego nie zobaczylem.np jest taki czerwony co z przodu jak cienias wyglada a tyl to niewiadomo jak i on ma silnik 1.8 i skrzynie z 80 starej,wlascicel mowi ze ma ograniczenie do 245 a po zdjeciu ze niby 300 poleci hee
Woszczyn, piszesz o KRZYSIU i ten maluch ma silnik i skrzynie z corrado g60 czyli 1,8 z kompresorem i to jeszcze zdrowo pod³ubany
tak tak o krzyska mi chodzi. ale est kilka innych tez fajnych
  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • dotykserca.keep.pl
  •  

    Powered by WordPress dla [Solidarność i Pamięć]. • Design by Free WordPress Themes.